Just another weblog
Sunday May 27th 2018

Rodzaje ćwiczeń

Aby organizm dobrze funkcjonował konieczna oprócz zdrowego odżywiania się jest także dobra dawka ćwiczeń. Nie tylko poprawiają one naszą sprawność fizyczną i zwiększają siłę, ale również pomagają utrzymać dobre samopoczucie zarówno fizyczne jak i psychiczne. Wiele osób na całym świecie ćwiczy codziennie w jakiejkolwiek formie. W tym artykule przybliżymy najpopularniejsze rodzaje ćwiczeń, aby każdy z nas mógł zasięgnąć po odpowiedni dla siebie tryb ruchu, oraz rozpiszemy ich plusy i minusy.

Ćwiczenia z masą ciała

Jedną z najpopularniejszych form ćwiczeń siłowych jest między innymi ćwiczenie na własnej masie ciała. Posiadamy na tyle ciężaru, aby nasze mięśnie mogły z niego czerpać korzyści przy odpowiednim wykorzystaniu ich. Robiąc regularnie pompki, przysiady oraz inne przeróżne ćwiczenia możemy spokojnie zwiększyć siłę i rozmiar naszych mięśni.

Plusy takiej formy ćwiczeń to przede wszystkim fakt, że możemy wykonywać je za darmo, gdzie chcemy i kiedy chcemy. Nie potrzebujemy żadnego sprzętu ani siłowni. Bez problemu możemy ćwiczyć w domu.

Minusy tego rodzaju ćwiczeń to fakt, że jeżeli chcemy widzieć efekty, będą one widoczne dopiero po długim czasie. W przeciwieństwie do ćwiczeń na siłowni czas widocznego wzrostu mięśni jest nieco wydłużony.

Ćwiczenia na siłowni

Ćwicząc na siłowni zyskujemy dostęp do specjalnych urządzeń celowo przeznaczonych do rozrostu naszej siły i kondycji. Przyspieszają one nieco efekty takich ćwiczeń, gdyż każde urządzenie jest przygotowane do rozwijania poszczególnych części ciała oraz możemy korzystać z większych ciężarów niż nasze własne ciało.

Plusy mówią same za siebie, specjalnie przygotowane narzędzia do ćwiczeń, szybsze efekty (przy regularnym korzystaniu).

Minusy? Karnet na siłownię kosztuje. Nie każdy może pozwolić sobie płacić co miesiąc za uczęszczanie na siłownię.

Trening kardio

Jeśli masa mięśniowa i siła nie są potrzebne, stosowane są ćwiczenia kardiologiczne, tzw. Kardio. Mogą one również służyć do uzupełnienia wcześniej wymienionych ćwiczeń, gdyż ich główny cel to zwiększenie wytrzymałości serca i organów odpowiedzialnych za naszą wytrzymałość i sprawność. Do takich ćwiczeń zaliczamy np. bieganie.

Plusy takich ćwiczeń to między innymi bezpośrednia poprawa sprawności organizmu, wytrzymałości. Możemy je wykonywać za darmo, na świeżym powietrzu, lub na bieżni na siłowni.

Jako jedyny rodzaj ćwiczeń nie ma większych minusów poza szybkim zmęczeniem, ale właśnie nad tym pracujemy wykonując te ćwiczenia.

Rodzaje ćwiczeń

More from category

Baseny ogrodowe kontra tradycyjne metody ćwiczeń
Baseny ogrodowe kontra tradycyjne metody ćwiczeń

Większość osób ćwiczy za pomocą tradycyjnych metod, lub nie ćwiczy wcale. Ograniczanie się do jednego rodzaju [Read More]

Znani piłkarze
Znani piłkarze

Lionel Andrés urodzony „Leo” Messi 24 czerwca 1987 argentyński piłkarz grający jako napastnik w [Read More]

Sport
Sport

Jaki sport powinniśmy wybrać żeby się lepiej poczuć i przy tym zrzucić parę kilogramów? Po pierwsze bieganie. [Read More]

Interesting Sites

    Archives